dinsdag 4 juli 2017

Update

Hier gaat het zijn gangetje.
We lopen ziekenhuis in en uit.
Manlief moet geopereerd worden binnenkort.
Dus de nodige zorgen en extra uitgaven aan benzine.
Maar 100 euro per week lukt goed.
Manlief vind het nu ook fijn dat we een streefbedrag per week hebben.
Hij ziet nu gelukkig in dat het zo niet verder kon.
Ik realiseer mij nu wel dat er een klein bedrag aan schuld overblijft
volgend jaar.
Ik laat alles nu zo als het is op dit moment.
We halen nu nergens meer geld vanaf en dat is fijn.
Wanneer we de kleinste schuld weg hebben dan gaan we alles opnieuw bekijken.
De 1000 euro wat ik rood mag staan ga ik inlossen met kleine bedragen
Wij hebben een vast bedrag aan loon ingesteld en wat daar boven komt gaat
van die 1000 euro af.
Dus dat gaat straks wel minder worden.
Het onder controle hebben is een heel fijn gevoel.
En een buffer van 1000 euro niet te vergeten.
Als de operatie achter de rug is en man hersteld is gaan we nog leuke dingen doen.
En we zijn nog aan het sparen steeds voor een keer uit eten.
1 euro per week gaat goed
Nu hebben we deze week 4 euro gespaard dat is toch mooi en het heeft
geen haast omdat we dat gaan doen tot november.
Dat doel is fijn want daar kunnen we naar toe werken.
In november kunnen we dan een keer uit eten.
Wat we nooit doen dus daar kan ik mij nu al op verheugen.
Dus ik denk nu veel positiever dan in het begin.
En dat komt omdat ik aan alle blogs wel wat ontdek waar ik wat aan heb.

15 opmerkingen:

@DutchRN zei

Ik vind het echt knap van je!!

Marielouise zei

Super! Fijn dat het nu lukt, de knop is om blijkbaar.
En sterkte voor je man met de operatie, jij ook sterkte ermee.

Ilse zei

Je pakt het hartstikke goed op. Is het geen idee om eerst de roodstand op je bankrekening af te lossen en daarna een buffer op te bouwen (of anders in ieder geval de helft)? Roodstaan is hartstikke duur.

Veel sterkte met alles en beterschap voor je man!

Els zei

Zijn jullie schuldeisers akkoord met jullie wijze van aflossen? Met de schuld die jullie hebben verwacht je toch dat de deurwaarders geregeld langskomen.

Bloemplukster zei

Hallo Ilse ik heb nog nooit de laatste tijd een goede buffer gehad en dat wil ik nu zo laten.
Maar nu zie ik straks ook elke maand de roodstand minder worden omdat manlief
meestal altijd wel iets meer salaris heeft dan wat wij rekenen.
We beginnen daar in juli mee.
Al is dat maar 20 of 30 euro alles telt natuurlijk
Ik probeer jullie hiervan op de hoogte te houden.

Hallo Els we hebben nog nooit last van een deurwaarder of zo gehad.
Wel een keer een brief van de zorg van bent u soms vergeten dat u nog een rekening
bij ons open hebt staan.
We betalen tot nu toe elke maand altijd heel netjes op tijd.
Ik ken dus geen schuldeisers zoals jij misschien bedoelt
Je krijgt volgens mij toch last als je je niet aan je verplichtingen houd
en dat doen wij dus wel.
Ik ben daar ook dankbaar voor dat mij deurwaarders bespaart blijft.

Superkanjers zei

Hallo, wat fijn te lezen dat je zo goed op weg bent! Ik kreeg indruk dat je man nu ook beter meewerkt, klopt dat?

Bloemplukster zei

Hallo Superkanjers dat klopt inderdaad.
Het lag ook wel aan mij want ik wilde niet zeuren en zo.
Maar ik heb de knop omgedraaid.
Ik dacht wat wil ik zo door leven of doe ik er wat aan.
En dank zij Mieke haar goede adviezen van 100 euro per week
en duizend euro buffer aanhouden lukt het.
Ik hoef nu niet zo meer te tobben om dat 100 euro goed gaat.
En de vaste lasten automatisch gaan.
Het pasje van de vaste lasten leg ik weg dat ik daar niet van kan pinnen.
En kijk 1 keer per week of alles goed loopt.
Het gevoel dat ik zo uitkom en niet meer ergens geld van op neem is onbeschrijfelijk .
Ik weet wel dat ik met een kleine restschuld blijf zitten maar die maak ik
zo klein mogelijk als het kan.
Je weet natuurlijk nooit wat er gebeuren gaat maar zoals het nu gaat ben ik
super blij.

Nietzomaarzooo zei

Complimenten, zeker in een moeilijke tijd voor jullie.
Die buffer is heel belangrijk. Die restschuld is gewoon je tweede doel. Eerste doel - een buffer van 1000 euro - heb je behaald en dat is heerlijk. Alles wat je nu 'overhoudt' kan je storten in je restschuld.
Wens je sterkte.

Anoniem zei

Hallo Bloemplukster,

Bedankt voor je update, ik was zo benieuwd hoe het met je ging! Wat goed dat je toch de knop om hebt gezet en met je man in gesprek bent gegaan! Nu zijn jullie een team en een team is vele malen sterker dan 1 individu.

Lieve groeten

CLOTHILDE

Toon en Clazien de Jong zei

Dag Bloemplukster,

Ik heb nog nooit gereageerd, maar wil je nu toch even laten weten dat ik reuze veel respect voor je heb !

Je doet het hartstikke goed joh ! Ik begrijp dat het echt heel moeilijk zal zijn om een schuld weg te werken en dat vraagt veel doorzettingsvermogen.
Heel knap van je hoe je het nu oplost en ook fijn dat je man hieraan meewerkt .
Veel sterkte verder , ook met de gezondheid van je man en succes !
Groeten,
Clazien.

Gewoon Vlijtig zei

Blij dat het nu eindelijk goed gaat. En je buffer aanhouden is erg belangrijk. Dat geeft je een rijk gevoel en kunt tegenslagen opvangen.
Ga zo door.

Lot zei

Fijn om dit goede nieuws te lezen na zo lang gesukkel en getob van jou. Eindelijk je man ook aan boord, nu zal het nog voorspoediger gaan als jullie er allebei zo bij betrokken zijn.
Sterkte voor de operatie en een voorspoedig herstel gewenst.

Anoniem zei

Helemaal goed dat je meer benzine kosten had , 3 euro extra gespaard hebt voor etentje
en toch met je 100 euro bent uitgekomen.
Waar ligt dan de besparing , het is fijn om te lezen dat het je lukt.
Ik ben nieuwsgierig waarop je het geld hebt kunnen uitsparen.
En of het je deze week ook weer gelukt is , dat zou het vermelden waard zijn.

Astrid

Superkanjers zei

Vandaag bespaard:kind met fiets naar school gebracht,
Met andere 2 naar ziekenhuis, eindje er vanaf geparkeerd en 2 euro bespaard. Zelf bloemen geplukt in pluktuin, 5 a 10 euro bespaard.

Bloemplukster zei

Hallo Astrid de besparing is met het roken van manlief en niet zo veel boodschappen halen
dan eerder.
1 pakje shag is al bijna 10 euro.
Manlief rookt minder dan in het begin dus dat is een flinke besparing voor ons.
En we kopen minder vleeswaren en zo.
We overleggen nu veel meer dan in het begin en dat bevalt goed.
Dus het is steeds met 100 euro per week nu uitkomen en dat vind ik heel fijn.
En van alle restjes wat over is 1 maaltijd maken.
Dus dat is onze besparing.